Close
Close

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Kars Gezi Rehberi & Kars gezilecek yerler

Kars Gezi Rehberi & Kars gezilecek yerler

Kars Gezi Rehberi ve Kars Gezilecek Yerler

Yıllar önce Orhan Pamuk’un Kar kitabını okuduğumuzda henüz çok gençtik (Lise son sınıftaymışız). Kitapta Kars’la ilgili anlatılanlardan sonra Kars aklımızda kendine ait bir kimliği olan, ruhu olan, ama biraz karamsar ve oldukça duygusal bir şehir olarak kalmış.. 🙂 O zaman Kars Gezi Rehberi, gezilecek yerler ve yeme içme rehberi!

Yıllar sonra 2019 planlarımızı yaparken artık Kars’ı görmeyi daha fazla erteleyemedik ve soluğu Kars’ta aldık, hem de Doğu Ekspresi’yle, yani ona en yakışır şekilde!

Kars’ta 4 gün geçirdikten sonra şehirden o kadar mutlu ve etkilenmiş ayrıldık ki, asla Kars’ı karamsar bir şehir olarak hatırlamayacağız. Tam tersine umut dolu hatırlayacağız. Ve hatta o kadar çok sevdik ki Kars’ı, en zevkle hazırladığımız rehberlerden birisi sizi bekliyor.

Kars’ın bize verdiği enerjiyle geldik ve Kars gezi rehberi yazımızda , Kars’e ne zaman gidilir, Kars araç kiralama, Kars gezi bütçesiKars’tan Ani ve Çıldır’a ulaşım, Kars gezilecek yerlerKars Konaklama önerileri, Kars kaç günde gezilirKars’a ne zaman gidilir ve Kars’ta yeme içme’ ve Kars’ta Kaz eti nerede yenir‘den detaylıca bahsettik. Buyrun Kars Gezi Rehberimiz ve 4 günde Kars’ta nereleri gezdiğimize! ☺ 

Kars’a ne zaman gidilir?

Şöyle söyleyelim, biz Kars’a Aralık’ın son haftası gittik ve normalde Ocak ayında başlaması gereken kar, bizim Kars’taki son günümüzde başladı. Böyle olunca şehrin normal halini, ve bir de kar altındaki görüntüsünü kıyaslayabilmiş olduk. Kar altındaki Kars’a söylüyoruz, öyle güzel öyle güzel ki..

İlk 3 gün de bize Kars, Rus mimarisi binalarıyla, sokaklarıyla, kiliseleri camileriyle zaten çok güzel gelmişti. Fakat kar yağmaya başlayıp da şehir karlar altında kalınca…şehire sanki sihirli bir el değdi ve daha da güzelleşti her şey. Bunu gördükten sonra diyoruz ki, karlı dönemler dışında Kars’a giderseniz Kars’ı kesinlikle seversiniz, ama karlı halini görürseniz aşık olursunuz! 🙂 Hele bir de karlı zamanda Doğu Ekspresi ile geliyorsanız, karlı manzaraların keyfini çıkarta çıkarta…

Normalde yani küresel ısınma ve barajlar Kars’ı bu kadar vurmadan önce, kar Kars’a Ekim sonu gibi yağmaya başlar Mart ortasına kadar kalkmazmış. Şimdi ise farklı, biz Aralık sonunda gittik ve kar ilk defa biz oradayken yağdı. O yüzden Aralık ayında gidiyorum kesinlikle karlıdır diye düşünmeyin, malum küresel ısınma!

Kars Araç Kiralama & Araba ile Kars’tan Ani ve Çıldır’a gitmek

Kars’ın merkezini gezmek için araç kiralamaya ihtiyaç yok, çünkü şehir yürüyerek geziliyor ama tahmin ediyoruz ki Ani’ye ve Çıldır’a da gitmek isteyeceksiniz, işte o zaman araba kiralamak da bir seçenek!

Kars’ta Araç Kiralama

Kars’ta global araç kiralama firmalarından sadece Avis var, onun da fiyatları ortalamanın biraz üzerinde, o yüzden yerel firmaları tercih edebilirsiniz. Biz internetten bulduğumuz Akbulut Oto Kiralama’dan kiraladık ve sorunsuzdu. Aracın günlüğüne sigorta dahil 120 TL ödedik. Araç kiralarken mutlaka sigorta yaptırın ve araçta kış lastiği olmasına dikkat edin. Aracı teslim eden kişi bize tam olarak şöyle dedi: ‘abi kullanırken dikkat edin, Kars’ta göreceğiniz arabaları kullananların çoğunun ehliyeti yok! 😀

Bir de Ani ve Çıldır için yola çıkmadan önce yolların durumunu çevreye (örneğin kaldığınız otele) mutlaka sorun. Çok kış zamanlarında buzlanma olabiliyor. Biz gittiğimizde henüz yoktu.

Ani ve Çıldır’a Taksi İle Gitmek

Ani ve Çıldır’a günlük taksiyle anlaşarak da gidebilirsiniz. Araba kiralamak istemeyen çoğu kişi böyle geziyor ve taksiciler de artık bir rehber kıvamına gelmiş durumda, size güzel güzel Ani’yi, Çıldır’ı anlatarak gezdiriyorlar. 🙂 Taksiyi Kars’a varınca, ya da gitmeden ayarlayabilirsiniz. Bizde taksici iletişim numarası olarak şu hesap var; Kars Taksi Ali. Tabii fiyat konusunda dikkatli olmakta fayda var. Bildiğimiz kadarıyla taksiler günlük 200 TL civarı.

Eğer taksi ile de anlaşmak istemezseniz, Ani ve Çıldır’ı gezmek için günlük turlara katılabilirsiniz. Yani Ani ve Çıldır’a gitmek için yol çok! 🙂

Kars kaç günde gezilir?

Biz Kars’ta 4 gün kaldık ve dönme zamanı geldiğinde hala Kars’tan hevesimizi alamamıştık. Şöyle ki, eğer zamanınız darsa 2 gün’e de sığdırabilirsiniz Kars’ı. 1. gün Kars merkez, 2. gün Ani ve Çıldır olacak şekilde.

Biz ilk 2 gün Karsı’ı, üçüncü gün Çıldır‘ı, son gün de Ani’yi gezdik. Akşamları da Katerina Sarayı’nın bahçesindeki eğlenceye katıldık. 4 gün su gibi geçti. Eğer bir günümüz daha olsaydı Sarıkamış’a gidebilirmişiz diye düşündük hatta.

Eğer o da yetmezse ve zamanınız kalırsa, Kars’a iki saat mesafedeki İshak Paşa Sarayı‘na gidebilirsiniz.

Kars’ta Konaklama – Kars Konaklama Önerileri

Kars’ta En Güzel Oteller

Kars’ta son yıllarda çok sayıda otel açıldı ve artık çok fazla konaklama seçeneği var. Hem de her fiyat grubuna göre. O yüzden Kars’ta rahatça konaklama bulabileceğinizi düşünüyoruz.

Kars’ta çoğu otele hala eski usul, yani telefonla rezervasyon yapılıyor. Bazıları ön ödeme istiyor, bazıları istemiyor. Aynı otelleri internetten hotels.com ya da trivago.com üzerinden de tutabiliyorsunuz ama çoğunlukla aynı oteller bu uygulamada daha pahalı oluyor. En iyisi telefonla arayıp ayırtmak.

Biz ilk iki gece Kars-ı-Şirin otelde kaldık. Kars merkezde son 3 yılda açılmış bir otel. Hem çok ilgililerdi hem de çok temizdi. Gecelik kahvaltı dahil odaya 270 TL ödemişiz. Bu fiyat sezona göre artabilir ya da azalabilir. Otelin internet adresi şurada.

Son iki gece ise meşhur Katerina Sarayı‘nda kaldık. Katerina Sarayı merkeze bir tık uzak kalıyor ama binasına ve ortamına diyecek bir şey yok, öyle güzel ki! Bahçesinde neredeyse her akşam konser oluyor ve herkese açık. Otelde kalmasanız da konseri dinlemeye gelebiliyorsunuz. Hatta kış zamanı sıcak şarap bile oluyor! 🙂 Bahçede ateşin başında oturmak, canlı müziği dinlemek ve karlar altında kalmış manzaralara dalmak..kalbimizin bir parçası gerçekten burada kaldı! 🙂

Bu ikisinin dışında, uygun bir konaklama seçeneği için Hotel Kent Ani’ye veya Kars Konak Hotel‘e de bakmanızı öneririz. Kars’ın en pahalı ve ünlü otellerinden Hotel Cheltikov‘u ise önermiyoruz. Fiyat bilgisi almak için aradığımızda tavırlarından hiç hoşlanmadık.

Karslılar o kadar tatlı insanlar ki, hangi otelde kalırsanız kalın mutlaka size yol göstereceklerdir ve yardımcı olacaktır. Eğer bir şeye ihtiyacınız olursa kaldığınız otele sorabilirsiniz.

O zaman gelelim Kars gezi rehberi yazımızın en sevdiğimiz yerine Kars gezilecek yerler kısmına!

Kars Gezi Rehberi – Kars Gezilecek Yerler

Kars tarihte 40 yıl boyunca Rusların hakimiyetinde kalmış. Rus hakimiyeti, Ermeni kültürünün etkisi ve Osmanlı derken tarih Kars’a inanılmaz güzellikte binalar bırakmış. Bize de Kars gezi rehberi yazımızda bunları sıralamak düşer. Kimi hala çok bakımlı, kimi ise çok bakımsız..Kars’ta en çok keyif aldığımız şeylerden birisi bu binaları gezmek oldu.

Kars’ta görülmesi gereken mimari yapılar listemiz şöyle;

Rus Dönemi Kız Mektebi: Burası 1883 yılında yapılmış bir rahibeler okulu. Bizi en çok etkileyen binalardan birisi bu mektep oldu.

Valilik Binası ve Defterdarlık Binası: Zamanında Kars Anlaşması burada imzalanmış! 🙂 Yaklaşık 10 yıl önce de restore edilmiş. Hemen yakınında da defterdarlık binası var.

Kars Sanayi ve Ticaret Odası: Rus stili binalar arasında en çok beğendiğimiz burası oldu. Kendinizi gerçekten başka bir dönemde hissediyorsunuz..çok söyledik ama tekrar söyleyeceğiz dayanamayıp, hele bir de kar altındaysa..!

İsmet Paşa İlköğretim Okulu: Şu ana kadar gördüğümüz en güzel okul binası diyebiliriz , gerçekten. 🙂

Tüm bunların dışında not alıp, görülmesi gereken yapılar; Gazi Ahmet Muhtar Paşa Konağı, Kars İl Sağlık Müdürlüğü, Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuarı ve Mazlum Ağa Hamamı diyebiliriz. Mazlum Ağa Hamamı şu an çok bakımsız, o yüzden biraz üzülebilirsiniz. Fakat zamanında Puşkin’in bu hamama geldiğini, buradan Kars Kalesi’ni izlediğini ve Kars Kalesi’ni (heybetinden ötürü) kaynanasına benzettiğini söylemeden geçmeyelim..:)

Bir de Kars’ın meşhur kiliseleri, camiileri ve Kalesi var tabii..

12 Havari Kilisesi (Kümbet Camii)

12 Havari Kilisesi, 932 ve 937 yıllarında inşa edilmiş, yani sadece 5 yılda! Kubbesinde de 12 Havariyi simgeleyen 12 tane insan figürü bulunuyor. Yaptıran ise dönemin ünlü bir Ermeni ailesi.

12 Havari Kilisesi tamamlandıktan sonra başka bir Ermeni aile, Van – Akdamar Adası’ndaki Akdamar Kilisesi’ni yaptırıyor. Yani iki aile arasındaki yarış, bu iki güzel kiliseyi çıkartıyor diyebiliriz. 🙂

12 Kilisesi günümüzde camii olarak kullanılıyor. Dış cephesindeki 3 kapı ise sonradan yani yaklaşık 1000 yıl sonra yapılmış, fakat o kadar başarılı ki Piri Guide bize anlatmasa asla tahmin edemezdik!

Fethiye Camii

Fethiye Camii, 19. yüzyılın başlarında, Rusya’nın Kars’ı işgal ettiği dönemde kilise olarak yapılmış ve Kars’ın kurtuluşundan sonra camiye çevrilmiş.

Cami’ye dönüştürüldükten sonra büyük bir restorasyona girmiş ve iki yanına birer minare eklenmiş. Kimisi orjinalliğinin çok bozulduğunu söylese de, biz bu halini de çok sevdik.

Kars Kalesi

Puşkin’in ‘kaynanasına benzettiği’ Kars Kalesi’ne geldik! 🙂 Kars Kalesi 1100’lü yıllarda Selçuklular tarafından yapılıyor ve 1300’lerde Timur tarafından yıkılıyor. Daha sonra 1579 yılında III.Murat’ın fermanı ile Lala Mustafa Paşa tarafından yeniden yaptırılıyor. Taa o günden bugüne kadar da ayakta.

Şehrin tepesinde olduğu için, şehrin sokaklarını, ve hatta Erministan’ın dağlık alanlarını bile görebiliyorsunuz. Biz kalenin içine girmedik, eğer sizin de zamanınız azsa, manzarasını görseniz yeter.

Namık Kemal Evi

Namık Kemal 1850’lerde Kars’a geliyor ve 1,5 yıl burada yaşıyor. Hatta ilk edebiyat dersini bile burada aldığı söyleniyor. İşte bu evde Namık Kemal’in Kars’ta 1,5 sene yaşadığı ev.

İçeri girmek ücretsiz. İçeride dönemden kalma tablolar sergileniyor ve dönem dönem etkinlikler oluyor. Yine azıcık bakımsız olduğu için bizi üzen bir yer oldu ama ne yapalım..

Kars Müzesi

Kars Müzesi 1981’de açılmış ve şimdilerde içerisinde çoğunlukla arkeolojik taş eserler sergileniyor. Yeri merkeze biraz uzak olduğu için merkezden yarım saat yürümeniz ya da dolmuşla gelmeniz gerekiyor.

Pazartesileri hariç her gün açık. Bir de gereksiz bilgi verelim; eğer Kars ve çevresinde drone çekimi için izin almak istiyorsanız, belgenizi buradan teslim alıyorsunuz! 😀

O zaman sırada Ani Harabeleri(Ören Yeri) Gezi Rehberi ve Çıldır Gölü Gezi Rehberi var!

Kars Gezi Rehberi: Ani Harabeleri – Ani Gezi Rehberi

Ani Harabeleri Gezi Rehberi

Ani Harabeleri, daha doğrusu harabe demeyeceğiz çünkü Karslılar çok kızıyor, Ani Antik Kenti ya da Ani Ören Yeri, Kars’ın yaklaşık 45km kadar doğusunda, Ermenistan sınırında bulunan binlerce yıllık bir antik kent.

Hem Anadolu’nun ilk yerleşim alanlarından, hem de yüzyıllarca farklı kültürlere ev sahipliği yapmış. İpek yolunun üzerinde olduğu için, zamanında Anadolu’nun en zengin yerleşimlerinden olmuş ve nüfusu 120.000’lere ulaşmış. Bu o dönem için müthiş bir şey!

Ani Harabeleri’ne(Ören Yeri) Ulaşım: Ani Harabeleri’ne(Ören Yeri) Taksi İle Ulaşım

Ani’ye taksiyle anlaşarak, ya da Kars’tan her gün kalkan turlarla gelebilirsiniz. Fakat turla gelmiyorsanız mutlaka gelmeden önce Piri Guide’dan Ani rehberini indirmenizi tavsiye ederiz. Ani’den bu kadar çok etkilenmemizin sebeplerinden birisi de Piri’den müthiş bir rehber eşliğinde gezmiş olmamız. Bu arada Ani’nin girişi 12 TL, Müzekart’a ücretsiz, onu da söylemiş olalım. Bileti kapıdan alıyorsunuz.

Ayrıca dönem dönem Kars İl Özel İdaresi binası önünden Ani Harabelerine ücretsiz olarak servis kalkıyor. Bunun için gitmeden belediyeyi arayıp detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ani gezi rehberi
Ani Harabeleri Haritası

Ani Harabeleri Gezilecek Yerler

Ani Harabeleri gezilecek yerler biraz dağınık durumda. En güzel kısmı ise neredeyse her açısından gözüken Arpaçay manzarası. O yüzden biz görülmesini şiddetle tavsiye ettiğimiz yapıları listeleyelim dedik;

  • Ani Kent Surları
  • Tigran Honents Kilisesi
  • Gakik Kilisesi
  • Selçuklu Manastırı
  • Büyük Katedral
  • Ebul Manucehr Camii – Ani’den İpek Yolu Köprüsü’de doğru bakılan, ve geniş pencereleri olan camii.
  • Fethiye Camii
  • Ve Abughamrents Kilisesi – Ani fotoğraflarında gördüğünüz o meşhur, simge olmuş kilise bu.

Ani bizi çok etkiledi, Anadolu’da daha gezmek istediğimiz o kadar çok yer var ki!

Sırada Çıldır var;

Kars Gezi Rehberi: Çıldır Gölü Gezi Rehberi – Çıldır Gölü’nde Yapılacaklar – Çıldır Gölü’nde Gezilecek Yerler

Kars gezi rehberi ve Çıldır Gölü
Çıldır Gölü Gezi Rehberi

Kars’a gideceğimiz belli olduğu anda, en çok aldığımız soru ‘Çıldır gölü donmuş mu?’ oldu. 🙂 O zaman bu Çıldır’ın donması olayını çok anlayamamış olacağız ki, göl sonuçta..donabilir..diye düşündük. Sonradan öğrenecektik ki, Çıldır’da esas eğlence göl donduktan sonra başlıyormuş! 🙂 Gölü kırıp balık tutanlar mı dersiniz, gölde at koşanlar, ya da arabayla drift atanlar mı, halay çekenler mi dersiniz, hepsi burada!

Sırayla Çıldır nerede, Çıldır gölü ne zaman donar, Çıldır’a nasıl gidilir ve Çıldır’da yapılacaklardan bahsedeceğiz.

Çıldır Gölü’ne Ulaşım

Çıldır Gölü, hem Kars hem de Ardahan’ın sınırları içerisinde kalıyor ve Kars’tan arabayla yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Eğer arabayla gitmek istemezseniz taksilerle anlaşabilir ya da turla gelebilirsiniz. Hem turlar hem de taksiler artık bu işin uzmanı olmuş, sizi aynı gün sabahtan Ani’ye öğleden sonrada Çıldır’a götürüp aynı gün ikisini de gezdirebiliyorlar.

Çıldır gölü Ne Zaman Donar

Çıldır gölü genellikle Ocak ayında tamamen donup, Mart ayına kadar açılmıyor. Bu arada o kadar büyük bir göl ki, bu göl nasıl donar?? diyorsunuz ama donuyormuş. Diyorlar ki, bir gecede donduğu bile oluyormuş hava -40 olunca. Doğu coğrafyası böyle bir şey! Fakaat, artık küresel ısınmadan dolayı malum mevsimler değişti, Çıldır’ın da dengesi şaşmış..Biz gittiğimizde Aralık ayıydı ve henüz Çıldır’ın çok minik bir kısmı (iç göl kısmı) donmuştu. O yüzden gitmeden önce hangi ay olursa olsun araştırmak gerek.

Çıldır Gölü’nde Neler Yapılır?

Çıldır Gölü’nde en çok yapılan aktivite Atalay’ın Yeri’ne, Arpaçay Kütük Evi’ne (Atalay’ın hemen yanında) ya da Yusuf’un Yeri’ne gidip önce öğle yemeği yemek, oradan da göle inmek. Eğer Çıldır tamamen donmadıysa henüz Atalay’ın Yeri’nde kimsecikler olmuyor, göl donana kadar iç göl tarafındaki Yusuf’un yeri tek yer diyebiliriz. Biz gittiğimizde Yusuf’un Yeri’nin etrafı donmuştu o yüzden turlar dahil herkes burada yiyordu öğle yemeğini.

Menü fix; Çıldır’ın spesyali sarı balık, ya da balık yemeyenler için köfte. Sarı Balık (ya da köfte 4 adet) + su ya da kola + minik bir tatlı 50 TL. Bize çok pahalı geldi, sanırım Yusuf’un Yeri tek mekan olduğu için fiyatları oldukça yükseltmiş.

Göl donduğu zaman, atlı kızakçılar da atlı kızak yapmak isteyenler için göle inmiş oluyor. Atlı kızak yapabilir ya da izleyebilirsiniz.

Tüm bunların dışında Çıldır’da son senelerde çok popüler olan aktivitelerden birisi ‘buzda balık avı’. Şöyle ki; gitmeden önce çevredeki balıkçılardan birisiyle anlaşıp birlikte gölde balık avına çıkabiliyorsunuz. Buz kalınlığı 80cm’yi bulan gölde, buzları kırıp Eskimo usulü balık avlayabiliyorsunuz. Biz yapmadık ama siz denemek isterseniz gitmeden önce Yusuf ya da Atalay’ın yerini arayıp balıkçılardan birisinin telefonunu alabilirsiniz.

Çıldır Gölü Festivali ne zaman?

Şubat ayında Çıldır’da ‘Çıldır Gölü Festivali’ düzenleniyor. Tarihi, gölün buz tutma durumuna göre her sene değişiyor. Eğer bu zamanlarda gidiyorsanız belediyeyi arayıp tam tarihini öğrenebilirsiniz.

Biz Çıldır’ın doğasına ve buz tutmuş haline gerçekten bayıldık. Kars’a kadar gelmişken ne yapıp edip Çıldır’ı bir görün deriz! 🙂 Çıldır’a gelirken su geçirmeyen mont ve boy gitmeyi unutmayın!

Son olarak; Boğatepe Köyü!

Kars Gezi Rehberi: Boğatepe Köyü

Kars gravyerinin ve kaşar üretiminin başladığı yer olan Boğatepe Köyü, Kars’a yaklaşık 50 km uzaklıkta. Dolmuşlarla ya da taksilerle anlaşıp gidebiliyorsunuz. Zamanınız varsa mutlaka görün deriz! 🙂

1878’de Rus Çarı, azıklık olan Molokonları Kars’a sürüyor ve böylece Kars’taki peynir üretimi başlıyor. Kars tekrar Türkiye’nin eline geçince, Boğatepe’deki köylüler zamanla işin ehli oluyor. Köyde bir adet peynir müzesi bile bulunuyor.

Boğatepe’ye sabah saatlerinde gidip peynir müzesini gezebilir, sonra da köylülerin evine kahvaltı için misafir olabilirsiniz. Hatta köyde şöyle bir sistem var, her gün bir köylü evinde kahvaltı hazırlıyor ve ziyarete gelenler o gün sıra kimseyse onun evine kahvaltıya gidiyor. Böyle girişimcilikler bizi çok duygulandırıyor. Sen çok yaşa Kars!

Kars’ta gezilecek yerler listemiz işte böyle genel olarak.

Kahvaltı ve gravyer demişken..gelelim Kars’ta yeme içme kısmına!

Kars Gezi Rehberi: Kars yeme içme önerileri – Kars’ta ne yenir?

Kars gerçekten yeme içme konusunda aşmış bir şehir, öyle ki Kars’tan dönerken havaalanında bir gram daha bir şey yiyecek yerimiz yoktu, o kadar çok yemişiz!

Nerelerde neler yedik hemen ondan bahsedelim;

Hanımeli Ev Yemekleri

Kars’ın ilk kadın girişimcisi Dilek Hanım’ın elinden çıkan mis gibi bir ev yemeği restoranı burası. Sahipleri o kadar ilgili, yemekleri o kadar güzeldi ki, bayıldık!

Burada Kars’ın meşhur erişte aşı çorbasını ve ‘hangel’ini denedik. Hangeli yalancı mantı gibi düşünebilirsiniz. Ufak kesilmiş hamurların üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağlı pul biber dökülüyor. Zaten Kars’a gelmişken bu iki lezzeti kesin denemek lazım. Üzerine tatlı olarak da ‘gafil gonak’ yedik. Gafil konak un, süt, yumurta, bal ve 7 farklı baharatla yapılan çok hafif bir tatlı. Deneyiniz, denettiriniz.

Bazı akşamlar burada aşık atışması oluyormuş. Aşık atışması derseniz, bir Anadolu geleneği olarak iki ozanın saz eşliğinde birbirlerine karşılıklı olarak dizeler okuması. Kars’ta özellikle kış aylarında kalabalık mekanlarda akşamları aşık atışması oluyor. Bir tanesine mutlaka denk gelmeye çalışın.

Puşkin Restoran

Puşkin Restoran Kars’ın en meşhur mekanlarından. Gitmeden önce rezervasyon yapılmazsa çok zor yer bulunuyor. Aynı zamanda bazı akşamlar Kafkas gösterisi ve aşık atışması oluyor. Biz de Kafkas gösterisi olan bir akşama denk geldik ve ekibin yeteneklerinden çok etkilendik. Bir de sonunda bıçak atma gösterisi oluyor, kalbi olanlar çok bakmasın! 😀

Puşkin’de kendine has zerdeçallı Puşkin çorbasını ve kaz eti denedik. Kaz eti malum Kars’ın en çok önerilen lezzeti. Biz de buraya güvendiğimiz için deneyelim dedik ama galiba biz çok fazla değişik et insanı değiliz..kaz etini sevmedik. Fakat eğer deneyecekseniz mutlaka böyle bir yerde deneyin, az bilinen yerlerde verilen çoğu zaman kaz eti değil diyorlar.

Puşkin restoran Kars’ta önerdiğimiz iki numara diyebiliriz. 🙂

Kılıçoğlu Pastanesi

Burayı kocaman modern bir pastane olarak düşünebilirsiniz. Menüsünde ise hamburger, pizza, gözleme gibi seçenekler var. Kars’a özgü tatları denemek değil de kafe yemeği yemek isterseniz düşünülebilir. Biz gözleme yedik, güzeldi ama daha özgün bir yer seçebilirsiniz kahvaltı için.

Kosor Cağ Kebap

Doğu Ekspresi’nde yediğimiz cağ kebabı tam bir hayal kırıklığı olunca, Kars’ta cağ kebabını nerede yiyebiliriz dedik ve yerliler Kosor Cağ Kebap’ı önerdi. Zaten içeride menü yok, bir tek cağ kebap ve salata var, o yüzden ne yesem diye düşünmeyeceksiniz. Kebap çok lezzetliydi ve fiyatlar da çok uygundu. Cağ Kebap için adres burası yani.

Ekspres Cafe (eski adı Craft)

Kars’ta oturup bir kahve içmelik, muhabbet etmelik bir yer arıyorsanız burası doğru adres! Kocaman bir kahveci ve menüsünde çeşitli kahveler, tatlılar ve kafe yemekleri var. Ayrıca sahibi de herkesle çok ilgili. Buraya biz iki gün üst üste gittik. Zaten göreceksiniz ki, çoğunlukla turistler ve Kars’taki öğrenciler gidiyor.

Ekspres’e alternatif olarak bir de Milkbar Brother’s var. Buranın spesyali de çeşitli aromalı sütleri. Sütler gerçekten güzeldi ama mekanda aynı zamanda nargile de içildiği için gündüz saatlerinde yani nargilesiz saatlerde gelirseniz çok daha iyi! 🙂

Han-ı Hanedan

Kars’ta çoğu akşam yemekli mekanda alkol yok. Asla içkiye karşı değiller ama yeme-içme kültürlerinde çok fazla alkol yok. O yüzden alkollü mekan sayısı da az. Eğer alkol almak, örneğin Süryani şaraplarını denemek isterseniz en iyi seçenek Han-ı Hanedan. Fiyatları da oldukça normal.

Boğatepe Köy Ürünleri Kahvaltı Salonu

Şimdi size hiç beğenmediğimiz bir yerden bahsedelim. Burası Boğatepe Köyü’nün destekleriyle kurulmuş ve Boğatepe köyü doğal ürünlerini de satan, Kars merkezde bir kahvaltıcı. Fakat zannediyoruz ki, son yıllarda Kars’a gelen turistlerden yeterince parayı bulmuş ve iyi olma kaygısı kalmamış. İçeride herkes o kadar çok somurtuyordu ve o kadar ilgisizdi ki, biz şok. Yedik ve hızlıca kalktık. Kahvaltısı da eh işte.

Gastro Kars

Gastro Kars, Kars’ta bu sene açılmış. Açan da İpek Hanımın Çiftliği sahibesi Pınar Kaftancıoğlu. Burasını yerel bir yer gibi düşünmeyin, Kars’a gelen kalburüstü kesime hitap ediyor. Menüde de soslu bonfile, kuzu bacağı gibi seçenekler var genelde. Eğer aradığınız böyle bir mekan denemekse sevebilirsiniz, ama daha yerel lezzetler denemek isterseniz Hanımeli ve Puskin çok daha iyi.

Karsak Peynir Cenneti

Kars’a kadar gelmişken meşhur Kars gravyerinden ve Kars balından almak isterseniz, Karsak Peynir Cenneti ürünlerine güvenebileceğiniz bir yer. Sadece gravyer ve bal değil, içeride daha bir sürü doğal ürün var. Biz buradan gravyer, eski kaşar ve bal aldık.

Tüm Kars yeme içme önerilerinde en çok önerilen Kars Kaz Evi’ne ise gitmedik, Kars’ta bir kişi bile önermeyince açıkçası hiç içimizden geçmedi.

Kars 2019’un bize öğrettiği ve gösterdiği en güzel şehirlerdendi. Bu kendine özgü şehri unutmayacağız! 🙂

Seviyoruz seni Kars.

Doğu Ekspresi planı yapanları Doğu Ekspresi gezi yazımıza da bekliyoruz.

Sevgiyle Kalın!

Biz Instagram’da ve Youtube’ta da varız ve bekleriz.

https://www.instagram.com/yoldabiblog/

https://www.youtube.com/channel/UCu0dBCi8o1nzfSLheiXSlhQ

1 comment

  1. Çok teşekkürler bu güzel yazı için

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Close