Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Türkiye’de Tiny House & Türkiye’de Gidilecek En Güzel Tiny House

Türkiye’deki “Tiny House”ler & İstanbul’a Yakın Tiny House

Bugün değişik bir konu üzerine değinelim dedik ve Türkiye’deki tiny house’ların listesini yaptık!

Artık biz onlara ‘minnak ev’ mi desek, ‘minimalist ev’ mi desek bilmiyoruz, fakat gördüğünüz üzere ‘tiny house’lar son yılların yükselen trendi. Alanı verimli kullanmaktan yola çıkıp alternatif bir yaşam tarzı yaratmayı başaran bu evler, son yıllarda turizme de açılmış durumda. Yani artık böyle bir hayatı tecrübe etmek isterseniz kiralayacağınız bir ‘tiny house’da birkaç gün geçirebiliyorsunuz. 20m2 içinde bir yaşam oluşturmak ve bunu sürdürülebilir yapmak bizce mükemmel bir şey.

Tiny house’un yazılı belli bir kuralı yok, fakat ideali evlerin olabildiğince ‘eko’ yapılması, yani mümkünse enerjiyi güneş panellerinden alması ve herhangi bir şebekeye bağlı olmaması. Biz bu ‘tiny house’ konseptini çok sevdik ve Türkiye’deki en başarılı ‘tiny house’ların minik bir listesini yaptık. Hemen başlayalım;

Göcek – Tiny House

Göcek’teki bu Tiny House Türkiye’nin en meşhur tiny house’larından diyebiliriz çünkü ilk örneklerden. Merdivenle çıkılan asma katlar sayesinde 4 kişiye kadar kiralanabiliyor.

Evde buzdolabından havlulara kadar her şey var, ve camlardan orman manzarasını izleyebiliyorsunuz. Ayrıca Göcek merkezine de Dalaman Havaalanına da yakın.

Evin handikapı ise popüler olduğu için tabii ki aylar öncesinden dolması. O yüzden ne kadar erken tutarsanız o kadar iyi. Airbnb linkini buraya bırakıyoruz.

Tiny House Türkiye
Butik Evler Sapanca – Tiny House – Türkiye’deki En Güzel Tiny House (kaynak: Google)

Butik Evler Sapanca – Tiny House

Butik Evler Sapanca’nın iki adet Tiny House’u var. Lokasyon olarak Sapanca Göl kenarına yürüyerek 10 dakika. Ayrıca evden çalışmak isteyenleri de düşünüp eve bir adet minik çalışma alanı hazırlamışlar.

Isıtması olduğu için kışın da kalabiliyorsunuz. Biz bu evlerin hem içini hem de dışını çok sevdik.

Fiyat bilgisi sitede mevcut. Şu an itibariyle gecelik 750 TL ile 850 TL arası değişiyor.

Kışın İstanbul’dan bir romantik tiny house kaçamağı yapmak isteyenler için çok ideal. Linki buraya bırakıyoruz!

Marmaris Söğüt Tiny House (Kaynak: Google)

Marmaris Söğüt Tiny House

Bir küçük Tiny House da Marmaris Söğüt’te var! 🙂

Eğer Marmaris’e yolunuz düşerse değişik bir deneyim için burayı düşünebilirsiniz. İçeride tatil için gerekli her şey var. Sahile de yürüyerek 1 dakika.

Eğer isterseniz kahvaltı hizmeti de sağlayabiliyorlar. Kurallara göre şimdilik en az 3 gecelik tutulabiliyor ve çocukla konaklamak mümkün. Linkini buraya bırakıyoruz!

İstanbul'da Tiny House
Yako Tiny House – Beykoz – İstanbul’da Tiny House (Kaynak: Google)

Yako Tiny House – Beykoz

Diyelim ki bir Tiny House tecrübesi yaşamak istiyorsunuz ama İstanbul’dan da uzaklaşmak istemiyorsunuz. Beykoz Ormanları’nın dibindeki Yako Tiny House tesisi hafta sonu kaçamakları için 7-8 farklı tipte Tiny House yapmış. Kimisi karavan, kimisi ahşap ev tipte..

Aslında Yako Tiny House aynı zamanda yaptığı bu Tiny House’ları satıyor. Beğendiğiniz bir modeli sipariş ediyorsunuz ve onlar sizin için yapıyorlar. Eğer ileride bir tiny house alma fikri kafanıza yerleşirse iletişime geçip fiyatları sorabilirsiniz. İnanın biz de merak ediyoruz.

İnternet sitesini buraya bırakıyoruz.

Tiny House Türkiye
Meditasyon Tiny House – Adrasan – Türkiye’deki En Güzel Küçük Evler (Kaynak: Google)

Meditasyon Tiny House – Adrasan

2020 yazında gidip de hayran olduğumuz yerlerden birisi Adrasan olmuştu. Hele o Suluada! Önümüzdeki yıllarda mutlaka tekrar gitmek istiyoruz.

Adrasan’daki bu tiny house ‘un manzarası çok güzel. Evde ihtiyacınız olabilecek her şey var. Merkeze bir tık uzak ama manzarası için kesinlikle değer.

Linkini buraya bırakıyoruz.

Tiny House Türkiye
Chalba Tiny House – Kaş Tiny House Türkiye (Kaynak: Google)

Chalba Tiny House – Kaş

Ülkemizde en sevdiğiniz ilk üç yeri sayın deseniz Kaş kesinlikle ilk 3’te olur. Her sene gitsek sıkılmayız, o kadar seviyoruz!

Kaş’a daha önce yolu düşenler bilir, şehir merkezinden uzaklaştıkça yerlilerin yaşadığı yerlerde oldukça doğal organik bir hayat vardır. Bahçede tavuklar, kediler, köpekler. Bu evler de tam olarak öyle doğal bir ortamın içinde.

Evin içinde mutfak ve banyo var.

Kaş’a giderken şans vermek isteyenler için linki buraya bırakıyoruz.

Eğer Airbnb’den ilk defa ev tutacaksanız şöyle bir link bırakalım. Bu linkle Airbnb’ye üye olursanız ilk konaklamanızda geçerli 400 lira gibi bir kredi kazanıyorsunuz ve Airbnb kullanmaya devam ettikçe, Airbnb sizi daha çok sevmeye başlayıp bir anda hesabınıza süpriz krediler yükleyebiliyor. Yer bulma konusunda bol şans!

Türkiye’de konaklama yazılarımız devam edecek!

Herkese sevgiler. 🙂

Bizi instagramdan takip etmek için;